Jak przygotować plan komunikacji na czas promocji swojej marki?

Przed Tobą, w krótkich, żołnierskich słowach, 10 punktów, które warto mieć na uwadze przygotowując plan komunikacji np. podczas promocji nowej kolekcji swojej marki czy wchodzenia na rynek ze swoją pierwszą linią produktów. Gotowy? Zatem, do pracy!

1. Podstawowe kwestie powinny być zawarte w strategii marki, ale jeśli takiej nie posiadasz, zacznij od pierwszego kroku, który pozwoli Ci sprecyzować to, co oferujesz. Najpierw SWOT, czyli mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia Twojej marki. Wypisz wszystko! Pamiętaj też, że słabe punkty i zagrożenia to rzeczy, nad którymi będziesz pracować, szlifować je. 

2. Zadaj sobie pytania: co sprzedajesz (produkt, usługa), dla kogo (grupa docelowa), gdzie (miejsca, w których odbiorca styka się z marką). 

3. Kolejnym istotnym punktem, który warto wprowadzić do swojego stałego działania jest obserwowanie otoczenia. Sprawdź, jak reaguje rynek, co robi konkurencja, jakie są nowe trendy? Oprócz Twojej unikalnej wizji marki, możesz jeszcze lepiej sprecyzować wyróżnik Twojej marki.

4. Czas wybrać też cel swojej kampanii, np. zdobycie nowych klientów, prezentacja nowego produktu, promowanie kolekcji. Bądź precyzyjny! Zastanów się też, jakimi zasobami i narzędziami dysponujesz, aby osiągnąć te cele (ten cel).

5. Pomyśl o tym, co dokładnie chcesz powiedzieć i które media do tego wykorzystać? Jakich influencerów dobrać, na których magazynach i portalach Ci zależy, w jaki niestandardowy sposób możesz się pokazać?

6. Teraz czas na klienta. Spisz obserwacje dotyczące Twoich obecnych odbiorców, wyciągnij wnioski. Zastanów się, jaka jest Twoja wizja idealnego klienta. Opisz personę marki, czyli typową osobę, do której kierujesz komunikat, np. kobieta która lubi swoją pracę, ale ma też udane życie rodzinne, czas dzieli też na swoją pasję, którą jest taniec. Stąd też potrzebuje ubrań, które są modne, kobiece i wygodne, takie, które mogą szybko pozwolić jej poddać transformacji jej styl – tylko za pomocą dodatków.

7. Opracuj timing, czyli dokładny harmonogram kampanii. To pomoże Ci uporządkować plan prac, które jeszcze przed Tobą. Jeśli masz zespół lub osoby współpracujące – jasno określ, kto jest odpowiedzialny za poszczególne zadania. 

8. Teraz czas na trudny temat! Budżet. Rozdziel środki na poszczególne kwestie z uwzględnieniem nieprzewidzianych wydatków. 

9. Wiesz już co będziesz robić, z jakimi celami i dla kogo, zatem trzeba ustalić mierniki, tzn. cechy, które pozwolą Ci ocenić, czy realizujesz założenia. Mierzyć można nie tylko liczby, zastanów się, co zadecyduje o tym, że plan komunikacji jest wykonany. Np. wzrost rozpoznawalności marki (pokażą to badania jakościowe), pozytywne komentarze (ich treść), publikacje medialne itd.

10. Często wzbraniasz się przed powierzeniem komuś części zadań? Napisz brief (wystarczą odpowiedzi na powyżej zadane pytania), który będzie podstawą do rozmów z agencją reklamową lub PR-ową. Możesz poradzić sobie sam, ale dodatkowe osoby czy osoba to zawsze inna perspektywa i spojrzenia z dystansu na możliwości Twojej marki.

Otrzymaj 20 PLN zniżki
na Twoje kolejne zamówienie

Zapisz się do newslettera Jestem Slow. Nie przegap informacji o markach i najnowszych trendach w modzie Slow.

Polityka prywatności