Instagram – 5 wskazówek, które powinieneś wdrożyć już dziś!

Część działań wymaga czasu i sporych nakładów finansowych, ale inne… można wdrożyć w codzienność swojej firmy już dziś! Zaczynamy od 5 wskazówek, które mamy nadzieję, pomogą Wam usprawnić działania na Instagramie.

 

Spójność z celami marki

Bez konkretnych podstaw trudno podejmować decyzje na innych poziomach. Dlatego właśnie zacznij od jasno określonych celów marki, jej misji i wizji. Wiedząc też, do kogo i w jakim tonie komunikujesz – możesz przejść do ustalenia aspektów wizualnych marki, tj. tego, jak mają wyglądać zdjęcia, jaka będzie oprawa graficzna, typografia, kolorystyka itd. Szczególnie jeśli panujesz nad własną marką samodzielnie, musisz poświęcić czas i energię, na to by zapoznać się z tematem! A ta spójność powinna być widoczna na Instagramie! Tutaj już nie ma miejsca na kompromisy. Instagram przyciąga uwagę, jest wizytówką marki i często pierwszym miejscem, w którym klient ma z nią punkt styku.

Inwestycja w plan social media

Z poprzednią wskazówką idealnie łączy się kolejna – czyli plan na media społecznościowe. Dziś już trudno, jako marka, postępować z nimi w 100% spontanicznie i bez pomysłu. Po pierwsze trzeba mieć koncepcję, a po drugie jasno ustalić, ile w nich ma być prezentacji kolekcji, ile treści lifestylowych, a także, w jaki sposób prowadzić reklamy. Jeszcze kilka lat temu Facebook czy Instagram były mniej skomplikowane. Obecnie to już potężny element pracy nad wizerunkiem i sprzedażą swojej firmy. Nie zapominajcie też, że pewne rzeczy trzeba przetestować – a żeby uzyskać rzetelne obserwacje czy wyniki nie wystarczy miesiąc. Jeżeli czujecie, że ta część jest dla Was przysłowiową czarną magią – poradźcie się eksperta lub zlećcie tę pracę pracownikowi lub agencji. 

Hasztagi 

Hasztagi często są zmorą marek. Część specjalistów radzi dodawanie kilku, ale jak najmocniej dopasowanych do marki, inni z kolei stawiają na to, by wykorzystać maksymalną liczbę hasztagów do każdego posta. My jednak przypomnimy Wam o czymś, o czym często zapominacie! Jeżeli jesteście marką, którą ma 500, 1000, 3000 czy 10000 followersów – nie dodawajcie hasztagów, pod którymi podpięte jest 40 milionów zdjęć. Słowa #dress, #tshirt czy #shoes raczej nie doprowadzą do Was nowych klientów, bo „konkurencja” fotografii do wyświetlenia jest zbyt duża. Stawiajcie na te do około 1 mln.

Opis jest ważny

150 znaków. Tylko tyle – i aż tyle! Możesz napisać w swoim opisie na Instagramie. To, co tam zawrzesz powinno być esencją Twojej marki, ale jednocześnie informować o najświeższych kwestiach z nią związanych. Dlatego od czasu do czasu możesz go aktualizować np. o nowe promocje, kolekcję itp. Na co dzień postaraj się tam przekazać tak wartości, jak i przydatne informacje.

Nie zapomnij o wpisaniu hasztagu – Twój profil będzie dzięki temu „wyszukiwalny”. Oczywiście weź pod uwagę nasze wskazówki co do nich w powyższej sekcji! 

Dodaj link do swojej strony www, a jeśli takiej nie posiadasz – przekieruj klientów do platformy, na której mogą kupić Twoje produkty.

Informuj o swoim profilu

Prosta rzecz, a często zaniedbywana. Dodawaj nazwę swojego profilu na Instagramie na ulotki, katalogi, stronę www, a nawet na Facebooku. Pamiętaj, że jeśli nie podasz klientowi tej informacji – on nie ma obowiązku wyszukać jej sam! 

Więcej inspiracji i porad? Zajrzyj do magazynu Jestem Slow.

Otrzymaj 20 PLN zniżki
na Twoje kolejne zamówienie

Zapisz się do newslettera Jestem Slow. Nie przegap informacji o markach i najnowszych trendach w modzie Slow.

Polityka prywatności