3 przykłady modelowej współpracy dla marki.

Zastanawiacie się, jak zbudować rozpoznawalność swojej marki, dotrzeć do nowych odbiorców? Podkreślić jej charakter albo rozpocząć nowy rozdział? To nic strasznego! Zobacz dobre przykłady współpracy, które mogą być dla Was inspiracją, od których warto się uczyć!

 

Najpierw podstawy

 

Zacznijmy jednak od podstaw - najpierw musicie wiedzieć, czego chcecie. Jakie są Wasze oczekiwania? We współpracy ważne jest, aby obie strony były zadowolone, aby wszyscy mieli poczucie, że współtworzą dany projekt. Pomyślcie, co on ma zmienić, na co wpłynąć? Czy “tylko” podbudować wizerunek marki, czy może mocno przyspieszyć sprzedaż? Przygotujcie się do tego i szanujcie czas - tak swój, jak i osoby czy firmy, z którą chcecie współdziałać. Wiele zależeć będzie też od tego, czy od A do Z jest to “Wasz” projekt, czy jesteście zleceniodawcą lub zleceniobiorcą. Przejdźmy jednak do konkretów!

 

Wspólne wydarzenie: OKO NA… - Działanie Puro Hotels & Usta 

 

Cykl wydarzeń organizowany w przestrzeni Puro Hotels po pierwsze pozwala nam przyjrzeć się pięknie zaprojektowanym wnętrzom, a po drugie - poznać miasto - wsiąkając w jego artystyczny, kulturalny i codzienny charakter. Dotykając trochę mody, smakując kulinarne odsłony lokalnej kuchni, wreszcie - poznając ciekawe marki i projektantów, które bliskie są ideom prezentowanym w Ustach. Tam po prostu chce się być! Obie strony zadbały o wyrazisty system identyfikacji wydarzenia i spójną komunikację, które to naturalnie dopasowały się tak do tożsamości i wizjii Puro Hotels, jak i Ust. 

 

Wspólny produkt: APASZKI - Kopi & Momu. Warsaw

 

To, o czym wielu myśli, czego wielu próbuje. Tego typu działanie to jednak morze pułapek, więc jeśli dobrze się nie przygotujecie, może nie przynieść oczekiwanych efektów. Dziewczyny z Kopi i Momu. zaczęły od wspólnie wyznawanych wartości, definicji kobiecości i estetyki. Dla obu wspólny projekt apaszek był uzupełnieniem tak oferty projektantki biżuterii, jak i twórczyni feministycznych t-shirtów. Zatem klientki obu marek z chęcią zainteresowały się tą nowością. Bardzo ważne było również wykonanie i wygląd. Połączenie sił sprawiło, że ich odbiorcy mogli zapoznać się z nową firmą (czyli poszerzyły to grono), a także było pretekstem do kontaktu z mediami i influencerami. 

 

Wspólne grafiki: KAMPANIA - Barrakuz & Reserved

 

W przypadku większych organizacji można nawet mówić o Corporate Cultural Responsibility lub Art Brandingu. W mniejszej skali nie potrzebujemy aż tak wielkich słów, skupimy się na działaniu. Mając znajomego artystę czy grafika, otwiera się przed Wami mnóstwo możliwości. Jeżeli nie posiadacie takich znajomości - nic straconego! Wystarczy przejrzeć odpowiednie hasztagi na instagramie, by znaleźć kogoś, kto stylem i wartościami będzie odpowiadał Waszej marce. Co takiego może stać się przedmiotem Waszej współpracy? Waszą granicą jest tylko wyobraźnia i możliwości finansowe ;) Podpowiadając tylko kilka obszarów:

  • nadruk na odzieży lub dodatkach
  • produkt, który będzie limitowaną edycją kolekcji
  • design opakowań
  • projekt kartek z podziękowaniem
  • stworzenie wystawy w butiku
  • identyfikacja wizualna kampanii nowej kolekcji
  • lub kampanii na daną okazję - tak jak to miało miejsce w przypadku twórczyni kolaży - Barrakuz i sieciówki Reserved. 

 

W tym artykule nie mówimy o współpracy z twórcami internetowymi, bo influencer marketing to zupełnie inna bajka - i rządzi się swoimi prawami, nawet jeśli pewne reguły się pokrywają. Mamy nadzieję, że przyniesie Wam to nową perspektywę nie tylko na rozwój Waszych marek, ale też budowanie społeczności twórczych ludzi, dla których liczy się współzawodnictwo, a nie konkurowanie!

Więcej inspiracji i porad? Zajrzyj do magazynu Jestem Slow.

Otrzymaj 20 PLN zniżki
na Twoje kolejne zamówienie

Zapisz się do newslettera Jestem Slow. Nie przegap informacji o markach i najnowszych trendach w modzie Slow.

Polityka prywatności