3 elementy identyfikacji wizualnej bez których Twoja marka nie może funkcjonować!

Niby wszyscy znają podstawy, a gdy przyjrzeć się z bliska, niedociągnięcia pojawiają się nawet w najbardziej oczywistych elementach budowania marki. Jednym z obszarów, w których o niedopatrzenia niezwykle łatwo, jest sfera identyfikacji wizualnej. Dlatego też przychodzimy do Was ze wskazówkami, które pomogą Wam niemal natychmiast pracować nad zmianami na lepsze ;)

1. Logo
Czy logo można zrobić w 5 minut? Nie mając umiejętności graficznych? Oczywiście! Pytanie brzmi - czy naprawdę odzwierciedli wartości Waszej marki i będzie wyróżniającym się znakiem na tle innych firm na rynku? Wykonanie logo, czyli jednego z najstotniejszych elementów marki, warto powierzyć specjalistom. Nie tylko z powyższych powodów! Profesjonalista odda wykonaną pracę w kilku formatach pliku, wraz z opisem stosowania go, niepożądanymi użyciami znaku czy możliwą kolorystyką. Powinien on jasno wskazać możliwości ewentualnych modyfikacji. Przykład? Logo typograficzne w niektórych sytuacjach (np. druk w najmniejszym rozmiarze) może dopuszczać wykorzystywanie uproszczonej wersji, aby nadal zachować jego czytelność. 

Niedopuszczalne jest rozciąganie logo, zmiana kolorystyki bez powodu czy - co najgorsze - zmiana logo co chwilę. 

2. Wizytówka
A często... Jej brak! Nigdy nie jesteście w stanie przewidzieć, kiedy i gdzie spotkacie swojego klienta, inwestora czy partnera w biznesie. Trzeba być zawsze przygotowanym! Choć zdajemy sobie sprawę, że ta tradycyjna forma może wydawać się już przeszłością, to życie pokazuje, że nadal ma się dobrze. Nie mówiąc już o tym, że wizytówka staje się niezbędna, gdy trudno znaleźć informacje o Was w internecie i np. nie posiadacie osobistej strony internetowej czy sklepu online. 

Co powinno się na niej znaleźć? 
- nazwa marki
- imię i nazwisko (personalna wizytówka dla Was i Waszych pracowników, którzy mają kontakt z partnerami czy klientami) 
- dane kontaktowe (numer telefonu i mail, pod którymi regularnie odpowiadacie) 
- nazwy profili na mediach społ. (żeby można Was było łatwo odnaleźć.) 
- jeżeli jest na to miejsce, dodajcie zdanie od siebie, slogan, coś charakterystycznego dla Was. 

Wizytówki oprócz funkcji informacyjnej spełniają też wizerunkową. Zadbajcie zatem o unikalny koncept na ich wykonanie, niespodziewany materiał czy chwytliwy copywriting. Ich produkcja wcale nie musi być kosztowna! 

Profesjonalnie przygotowana wizytówka świadczy o tym, że poważnie podchodzicie do tworzenia własnej marki. A podpisujecie się pod nią najcenniejszą wartością, którą macie - swoim imieniem i nazwiskiem. 

3. Profil na Instagramie
Co tu robi profil na instagramie? Często jest to miejsce pierwszego styku klienta z Wami. To tam redaktorki magazynów szukają inspiracji i ciekawych tematów. To medium naszych czasów, obrazkowych czasów! Dlatego nie dziwimy się, że w dużych firmach są działy, w których kilka osób pracuje tylko na instagramie - część ustawia reklamy, inni tworzą treści tekstowe, a jeszcze inni - content wizualny. I tu się zatrzymajmy. Profil w tym serwisie społecznościowym to nie tylko piękne zdjęcia, ale także plan spójnego publikowania postów (tak, żeby w całości feed wyglądał spójnie). Czym jest ta spójność? 
- Choćby używanie jednego filtra.
- Odpowiednie kadrowanie.
- Decyzja co do tego, czy zdjęcia są bardziej minimalistyczne, czy wręcz przeciwnie.
- Główny, przewodni kolor, który będzie łączył zdjęcia.
- Jeden konkretny font używany do grafik.

Kolejnym elementem, gdzie sporo jest do zrobienia, są stories. Tam możecie niezwykle zaangażować społeczność skupioną wokół własnej marki. Zadbajcie zatem o to, by trzymać się jednego układu. Gotowe szablony do tworzenia wyjątkowych grafik do relacji znajdziecie m. in. w aplikacji Unfold lub w serwisie Canva.

Ostatnią rzeczą, na którą powinniście zwrócić swoje oczy są wyróżnione stories. Każdemu z nich możecie dodać okładkę. Warto ustawić spójne ikony, które sprawią, że cały profil będzie wyglądał profesjonalnie.

Ten artykuł ma na celu pokazanie Wam, że nawet te podstawowe elementy wizualnego charakteru marki są istotne i złożone, dlatego warto poświęcić im odpowiednio dużo czasu i wesprzeć się wiedzą oraz doświadczeniem ekspertów

Szukasz inspiracji i porad jak być Slow? 
Zajrzyj do magazynu Jestem Slow.

Otrzymaj 20 PLN zniżki
na Twoje kolejne zamówienie

Zapisz się do newslettera Jestem Slow. Nie przegap informacji o markach i najnowszych trendach w modzie Slow.

Polityka prywatności