„Po co mam pracować dla kogoś, skoro mogę dla siebie, mogę być wolnym człowiekiem!” I to w stylu SLOW!

Jestem Slow: Aneta, opowiedz nam jak z korporacyjnego trybu życia przeszłaś w trym SLOW. 

Aneta Porębska: Jestem czynną zawodowo mamą 10 latka.  Z wykształcenia jestem handlowcem, od urodzenia managerem. Już jako mała dziewczynka, w szkole podstawowej zdobywałam plusy za aktywność, chodząc na lekcjach po klasie i wskazując dzieciom palcem, co maja robić. W dalszym, już dorosłym etapie mojego życia pracowałam 10 lat na stanowisku sales manager w włoskiej prywatnej firmie odzieżowej, która wówczas miała przedstawicielstwo w Polsce. Wiązały się z tym ciągłe delegacje po całej Polsce, długie godziny pracy, czasami zarwane noce.

Po drodze, będąc jeszcze na etacie z wewnętrznej potrzeby zrobienia czegoś dla siebie, jak również z zamiłowania do designu postanowiłam uczęszczać do Art. Studio - profesjonalnej szkoły projektowania wnętrz, w której zdobyłam dyplom projektanta wnętrz mieszkalnych i użytkowych. Na swoim koncie mam realizację kilku pięknych mieszkań. 

Chwilę później urodził się mój synek i wtedy wszystko się zaczęło. Zaczęłam myśleć inaczej, mieć świeższe spojrzenie na otaczający mnie świat. Zrozumiałam, że nie chcę być mamą na etacie, która wraca późno w nocy całując śpiące dziecko. Wiedziałam, że posiadam duże doświadczenie zawodowe, a świat jest otwarty na ludzi kreatywnych i odważnych. 

 „Po co mam pracować dla kogoś skoro mogę dla siebie, 
mogę być wolnym człowiekiem ”. 

Nasuwały się pytania do samej siebie i burza mózgu. Trwało to jeszcze jakieś 2 lata. Jednak wraz z upływem czasu i patrzeniem na dorastające dziecko zaczęłam się zastanawiać, co chciałabym robić, co lubię i co sprawia mi przyjemność. 

Wiedziałam, że jeśli znajdę ten złoty środek na siebie to tylko w taki sposób będę mogła pogodzić życie rodzinne z życiem zawodowym i wewnętrznym spełnieniem. 

Wtedy przyszedł pomysł na projektowanie ubrań dla dzieci. Nie miałam w tym doświadczenia, nie wiedziałam od czego zacząć. Wiedziałam tylko, że na rynku brakuje wygodnych dziecięcych ubranek, a mnie pasjonuje moda i to właściwy kierunek. Zaczęłam projektować ubranka. Jeździłam po szwalniach, szukałam konstruktorki, która umiałaby moje pomysły przelać na papier oraz najlepszych tkanin. Jedyne doświadczenie w tym zakresie, jakie miałam to wspomnienia z dzieciństwa, kiedy bawiłam się starą maszyną do szycia mojej babci, szyjąc ubranka dla lalek oraz historia mojej mamy, która szyła dla mnie i swoich koleżanek ubrania, gdyż byłam dzieckiem PRL-u i ciężko było cokolwiek ładnego kupić.  

"W niespełna pół roku powstała moja pierwsza kolekcja pod marką MeMola, a premiera miała miejsce w 2014 r. na targach Slow Fashion na Stadionie Narodowym w Warszawie. Przyjęcie marki było bardzo pozytywne. Najbardziej motywujące dla mnie były momenty, kiedy mamy w parku, na placach zabaw zaczepiały mnie z zapytaniem, gdzie kupiłam ubranka, w których biega moje dziecko. 

Z czasem, sama widziałam własne projekty na innych dzieciach. To wszystko dawało mi siły do dalszego działania". 

Po 2 latach postanowiłam rozszerzyć działalność o projektowanie ubrań dla kobiet. 

Moim głównym kanałem sprzedaży, od samego początku powstania marki, jest sklep internetowy. 
Moje ubrania są dostępne na platformie www.jestemslow.pl oraz w Jestem Slow Concept Store. Posiadam także własny showroom w Warszawie, w którym klienci mogą zrobić spokojne i przemyślane zakupy przy filiżance kawy, i w którym odbywają się cykliczne eventy. 

JS: Czym dla ciebie jest nurt SLOW?

AP: SLOW to ja i tacy jak ja. To my, którzy pokazujemy innym, że można inaczej. W tym zwariowanym świecie ludzie mają manie posiadania i kupowania.  My chcemy pokazać innym, że minimalizm jest lepszy. Chcemy, aby żyli w większej świadomości z czego ich zakupione produkty są zrobione i kto je wyprodukował.  Chcemy uświadomić ich, że nie ilość a jakość jest najważniejsza.  Materiały, z których powstają moje ubrania wybieram sama, zaopatrując się u polskich producentów głównie w Łodzi. Posiadają one certyfikaty, które świadczą o dobrej jakości i są wolne od substancji szkodliwych, mających negatywny wpływ na stan zdrowia człowieka oraz negatywny wpływ na środowisko. Projekty powstają w Warszawie, szablony w Tarnowie, a produkcja w 3 polskich szwalniach, co za tym idzie wspomagam polską gospodarkę.

Moje projekty to proste, ale eleganckie formy. Ubrania muszą być zawsze komfortowe w użytkowaniu, dobieram materiały, które nie wymagają prasowania aby zaoszczędzić w ciągu dnia trochę czasu. Ubrania mają uniwersalne zastosowanie, doskonale nadają się do pracy, na spacer, a niektóre nawet na wieczorowe wyjścia. Moje klientki często spędzają w nich cały dzień.

Kolory MeMoli są stonowane, inspirowane kolorami natury, po to aby w prosty sposób móc zestawić ze sobą elementy moich kolekcji z rzeczami z własnej garderoby. 

Slow to także mój sposób na życie. To mój świadomy wybór zamiany etatu na własny biznes, dzięki któremu czuję się wolna i mogę robić co chcę. 

JS: Skąd czerpiesz inspirację?

AP: Inspirację czerpię z życia, z otaczającego mnie świata, z przebytych dalekich podróży. Przed każdą nowopowstałą kolekcją śledzę trendy w modzie, rozmawiam z ludźmi z branży.

JS: Gdzie chciałabyś być za 10 lat? 

AP: Chciałabym  zarządzać swoim biznesem leżąc na jednej z Balijskich plaży popijając wodę z kokosa. Chciałabym mieć na tyle rozwiniętą sprzedaż online aby wpływy z niego pozwoliły mi na leżenie na tej plaży, a ludzie pracujący dla mnie mogli mnie odwiedzać.

JS: Twój ulubiony polski i zagraniczny projektant? 

AP: Bardzo lubię spoglądać na projekty Violi Piekut, polskiej projektantki, która projektuje piękne suknie a także cudownie skrojone garnitury. Moim idolem zagranicznego projektanta, a raczej projektantki jest Victoria Beckham. Uwielbiam jej casual’owy styl i ponadczasowe proste projekty. Gdybym mogła zrobić lifting swojej szafy to wymieniłabym wszystko na ubrania od Victorii w szczególności spodnie, oczywiście poza ubraniami MeMola

Otrzymaj 20 PLN zniżki
na Twoje kolejne zamówienie

Zapisz się do newslettera Jestem Slow. Nie przegap informacji o markach i najnowszych trendach w modzie Slow.

Polityka prywatności