„MOKOSH to polska, rodzinna marka, która zaczynała od garażu”. Wywiad z Sebastianem Natkańcem.

Jestem Slow: Sebastian, czym zajmujesz się w MOKOSH?

Sebastian Natkaniec: Jestem brand managerem MOKOSH. Odpowiadam za wizerunek marki, komunikację z klientami i mediami, obecność MOKOSH w sieci, przestrzeni miejskiej czy wydarzeniach oraz wszystkimi kreatywnymi projektami, które podejmujemy sami lub jako współorganizatorzy czy partnerzy.

JS: Opowiedz proszę o Waszych początkach, jak to się zaczęło? 
Skąd wziął się pomysł na markę? 

SN: Sama nazwa marki pochodzi od starosłowiańskiej bogini Mokosz, która w pradawnych wierzeniach była patronką ziemi, urodzaju, wody i opiekunką spraw kobiecych. MOKOSH to polska, rodzinna marka, która – podobnie jak światowi giganci – zaczynała od „garażu”. Na początku nie mieliśmy własnej produkcji, a czteroosobowy wówczas zespół realizował zamówienia wybierając produkty z magazynu, który mieścił się w komórce pod schodami. 

Firmę założyły szwagierka i bratowa: Ania Didiuk (kosmetolog i szkoleniowiec profesjonalnych gabinetów i SPA) oraz Ania Rutkowska-Didiuk (psycholog i praktyk biznesu, z zamiłowania fotograf), które postanowiły oddać hołd naturze, tworząc naturalne kosmetyki, a tych na rynku brakowało.

JS: Jak duża jest Wasza firma? 

SN: Obecnie MOKOSH tworzy zgrany 16-osobowy zespół, który w trzeciej już siedzibie naszej marki produkuje i rozsyła w zamówieniach setki tysięcy produktów miesięcznie. Paczki z produktami MOKOSH wysyłamy do klientów detalicznych z naszego sklepu internetowego, sklepów partnerskich, gabinetów i hoteli SPA w różnych częściach kraju i Europy (m.in. Czechy, Norwegia, Szwajcaria, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Szwecja, Dania, Rosja, Ukraina). Moim zadaniem jest to komunikacyjnie i wizerunkowo dobrze spiąć, co mam nadzieję dobrze wychodzi.

JS: Jaki jest Wasz flagowy produkt, z czego jesteście najbardziej dumni? 

SN: Nie zdziwi nikogo odpowiedź, jeśli powiem, że zarówno ja jak i cały Zespół MOKOSH jest dumny z każdego produktu, bo wiemy ile pracy kosztuje ich stworzenie. Jeśli jednak musiałbym wymienić, to flagowcami są nasze kremy do twarzy – wygładzająca Figa i regenerująca Malina anti-pollution, oraz brązujący balsam do ciała i twarzy Pomarańcza z cynamonem – o tym produkcie mówiła cała branża. 

Jeżeli chodzi o ciało to flagowa jest nasza kolekcja MOKOSH icon, której zapach zmienia się na ciele jak w perfumach i pochodzi z naturalnych ekstraktów (m.in. jaśmin, róża, tymianek, wanilia, kawa, goździki). Wprowadziliśmy tę kolekcję na 3. urodziny MOKOSH i był to jeden z najbliższych mi projektów, który totalnie skradł moje serce swoim nieoczywistym zapachem.

JS: Jesteś ambasadorem 13. edycji Slow Fashion, skąd ta decyzja?

SN: Na decyzję nie trzeba było długo czekać. Gdy tylko otrzymałem propozycję na mojej twarzy pojawił się szczery uśmiech. Z Grupą Slow jesteśmy mocno zaprzyjaźnieni. Ich energia i łącząca nas idea co do świadomości zakupów była kluczem do pozytywnej decyzji w sprawie bycia ambasadorem. 

JS: Co dało i daje Ci Slow? 

SN: Otworzyło mi oczy na świadome podejście do zakupów, a nam jako marce dało wspaniałego partnera, który podobnie jak MOKOSH stale się rozwija i ma jasno sprecyzowane cele. 

JS: Zdradź nam proszę jakie plany na przyszłość ma MOKOSH? Czym jeszcze nas zaskoczycie? 

SN: Nadchodzą nowości, które będą zupełnie nowymi typami produktów MOKOSH. Ciągle poszerzamy swój asortyment i obszar naszego działania o kolejne kraje. Wierzymy, że możemy stać się najlepszą wizytówką Polski na międzynarodowym rynku kosmetyków naturalnych. W tym roku MOKOSH będzie prezentować i wspierać młodych polskich artystów z dziedziny dizajnu i sztuki. Pojawią się ilustratorzy, fotografowie, architekci i wielu innych twórców. W grudniu będziemy obchodzić piąte urodziny, które już teraz przygotowujemy, ale szczegółów nie mogę jeszcze zdradzić.

Szukasz produktów tej marki? Sprawdź, co dla Ciebie mamy:

Więcej inspiracji i porad? Zajrzyj do magazynu Jestem Slow.

Otrzymaj 20 PLN zniżki
na Twoje kolejne zamówienie

Zapisz się do newslettera Jestem Slow. Nie przegap informacji o markach i najnowszych trendach w modzie Slow.

Polityka prywatności