Moda z polską metką – jak przekonać do siebie klienta?

Zastanawiasz się, jak stale powiększać grono klientów, dbać o ich satysfakcję i sprawić, że staną się ambasadorami marki? To duże wyzwanie! Jedno jest jednak pewne – mimo dużej konkurencji i zagrożenia „atrakcyjną” ofertą sklepów sieciowych, świadomość konsumentów rośnie. Czas wykorzystać ten moment i przekonać klienta do mody z prawdziwie polską metką.

Mów o jakości

Pozwól klientowi poczuć się pewnie w wyborze, którego dokonuje. Nie tylko mów o jakości, ale przekonaj go do doświadczenia jej. Bądź cierpliwy i tłumacz, czym ona jest dla Ciebie. Edukuj klienta w zakresie tkanin, pielęgnacji ubrań, biżuterii czy butów. Stań się przewodnikiem po ponadczasowym stylu. Możesz to zrobić w najróżniejszej formie, ale nie zapominaj o podstawach: czytelnym opisie własnej marki, specyfice produktów i kulisach tworzenia.

Dbaj o bezpieczną produkcję

Chciałoby się dodać… i uczciwą produkcję! Jeśli sprowadzasz produkty dla swojej marki – nawet w części kolekcji – powiedz o tym otwarcie. Niech klient w pełni świadomości wybierze to, co mu się podoba, to, co chce mieć. Projektujesz i szyjesz w Polsce? Koniecznie to podkreśl. Dziś już może nie być to unikalnym wyróżnikiem marki, ale sprawi, że będzie pierwszym krokiem do dalszego eksplorowania Twojej marki lub – tym ostatnim decydującym momentem przy zawahaniu przy zakupie. Może chcesz więcej opowiedzieć o procesie produkcji? Pochwalić się szwalnią, wytłumaczyć różne etapy powstawania biżuterii czy kulis kaletnictwa? Możesz to po prostu opisać, ale też pokazać na video czy w formie Q&A na Instagramie. 

Przemyśl politykę cenową

Po pierwsze, pamiętaj o kalkulacji finansowej. Cena to nie widzimisię, a konkretne wyliczenie. Koszty stałe, pracownicy, opłaty, produkcja, materiały są na wierzchołku góry lodowej biznesplanu 😉 O wysokości marży Ty decydujesz! Ciekawym nurtem w tym obszarze jest transparentność. Niektóre marki deklarują, na co przeznaczają konkretne części ceny danej rzeczy. A klient dzięki temu czuje się w pełni uświadomiony. To ciągle dość niszowa praktyka, ale jak widać, w pewnych obszarach skuteczna! 

Autentyczność

Opowiedz, kim jesteś. Jeśli masz ochotę – podziel się nawet osobistą historią. Świadomy klient nie kupuje rzeczy, ale coś więcej – klimat, doświadczenie. Co więcej – utożsamia się nawet nie tyle z wartościami marki, ile wartościami człowieka, który ją tworzy. Bądź szczery, nie oszukuj. Jednym z najgorszych uczuć jest przecież bycie zawiedzionym. 

Nawet, jeśli nie jesteś twarzą swojej marki, możesz stworzyć wiarygodną opowieść, która będzie główną osią komunikacji i przyciągnie do Ciebie klientów. 

Reaguj, nie milcz

Natłok spraw bieżących potrafi przytłoczyć! Aby zapobiegać kryzysom, unikać nieporozumień – reaguj. Jeżeli z różnych powodów, opóźni się data produkcji rzeczy z przedsprzedaży, bądź to, co sprzedajesz, nie wygląda dokładnie tak, jak na zdjęciu np. dlatego, że:

- dany materiał nie jest już dostępny

- zmienił się wykrój

- zaczynasz współpracę z innym jubilerem

- odcień skóry może się różnić w każdym modelu

Powiedz o tym! A nawet przekuj to w atut limitowanych kolekcji i oryginalnych produktów. Podawaj wymiary w centymetrach, instruuj jak zmierzyć obwody (także pierścionków) – minimalizuj wszystkie potencjalne niepewności klientów 😊

Droga do przekonania ich do siebie wcale nie musi być taka żmudna!

Wygląd też jest ważny

Wygląd i funkcjonalność zostawiamy na koniec. Idą ze sobą w nierozłącznej parze! Każdy błąd funkcjonowania sklepu online: przetwarzania płatności, niedostępnych metod wysyłki, niedziałających przycisków – oddala Cię od klienta. Jeśli jest wystarczający zdeterminowany to napisze maila czy wiadomość na Instagramie, natomiast, jeśli nie… przejdzie do innej marki. Kupujemy oczami, a dobre zdjęcia produktów to już standard. Do tego klienci się przyzwyczaili korzystając z Zalando czy innych popularnych platform sprzedażowych. I teraz tego właśnie oczekują. Zadbaj przynajmniej o packshoty i prosty lookbook. Choć prawdą jest, że sprzedają zdjęcia lifestylowe – wizerunkowe – zanim zlecisz ich wykonanie, przemyśl, co dokładnie chcesz przekazać, jaki charakter marki mają one reprezentować.

Więcej inspiracji i porad? Zajrzyj do magazynu Jestem Slow.

Otrzymaj 20 PLN zniżki
na Twoje kolejne zamówienie

Zapisz się do newslettera Jestem Slow. Nie przegap informacji o markach i najnowszych trendach w modzie Slow.

Polityka prywatności